14 באוגוסט 2011

[חם מהביצה] המיקסטייפ החדש של P.T.Youth.

ולכבוד היציאה, ראיון מעניין שעשיתי עם שאק, 1/2 מההרכב המבטיח הזה.



למעטים שעוד לא עלו על הגל.. מי אתם?
שאק: שני חבר'ה מפתח תקווה, לפני צבא (כי זה נשמע יותר בוגר), שעושים או מנסים לעשות היפ הופ בארץ, BY THE BOOK.

כשאתה אומר by the book, למה אתה מתכוון?
שאק: בלי הרבה פוזות, בלי הרבה חרטאות, שהדגש בא לביטוי על הצד המוסיקאלי.

word, word, אם כבר נכנסו לצד המוזיקאלי, מה כל אחד מכם מביא לשולחן כשזה מגיע ליצירה?
שאק: כשזה מגיע ליצירה, זה דיי מתחלק שווה בשווה.

איך בדר"כ מתנהל סשן? איך שיר נולד?
שאק: מחפשים ביט, חושבים על רעיון כללי, כל אחד כותב את הוורס שלו, אני בד"כ כותב יותר את הפיזמונים אבל לפעמים אנחנו כותבים אותם ביחד. כמובן שכל אחד עוזר לשני כשהוא מתקשה במשהו.

הרבה מבקרים, כשישמעו את המוזיקה שלכם, יזרקו פעמים רבות השוואות להרכבים כמו כהן את מושון? איך אתם חיים עם ההשוואות הללו?
שאק: אנחנו מאוד אוהבים את כהן את מושון, מושפעים מהם, ומושפעים מאותם מקורות שהם מושפעים מהם, ככה שאני יכול להבין את ההשוואה, ואפילו להיות מוחמא ממנה, בסה"כ כולנו רוצים לעשות את זה נכון. אבל לדעתי, אנחנו לא ממש נשמעים כמוהם
אבל כל מבקר ודעתו.

אם כבר בהשפעות מוזיקאליות עסקינן.. מאילו אמנים כל אחד מכם שואב השראה.. בארץ ובחו"ל?
שאק: פי אר טרופרז, פרודוקס, תכל'ס, כהן את מושון כמו שאמרתי, בחו"ל קודם כל ביגי, טרייב, פארסייד, ג'יי, נאז, קומון, מת' ורד.
מאור: אומנים מהסיקסטיז עד 2011. קריסטינה אגילרה.

אגילרה? *חחחחח*.
דבר שחוזר על עצמו הרבה פעמים בשירים שלכם, הם הרפרנסים למדיה נוסטלגית, והיסטוריה ישראלית, שלפעמים, נראה שבגילכם הצעיר כל כך, לא נראה שחוויתם על בשרכם.. מניין כל הידע הכללי העשיר הזה? מהם המקורות שלכם בכל מה שקשור לפולקלור הישראלי?

שאק: אומרים שהיה פה שמח לפני שנולדתי. אממ
אלכס יכול להצטרף?
אלכס: מה קורה?

הכל טוב.
וזה עיתוי מצוין שאלכס בארג מצטרף לשיחה הזאת, כי עם כל הדיבור הזה על העבר, איך בדיוק כל הסיפור הזה עם פיטיות' התחיל?
אני יודע שאיכשהו אלכס קשור לזה..

שאק: בזמנו אורגן אופן מייק בפ"ת... ודרך זה כולם הכירו והתחילו לעבוד ביחד.

*אלכס ומאור הולכים לעיסוקים אחרים ואני ושאק ממשיכים*

משם להיום, אתם משחררים מיקסטייפ ראשון, איך הפרוייקט הזה נרקם, מתי התחלתם לעבוד עליו? מי הנפשות הפועלות?
שאק: הפרוייקט הזה נרקם דרך השירים שעשו במהלך השנה האחרונה, ראינו שיש כבר אוסף של שירים בחוץ בשום מסגרת אז החלטנו לאחד אותם למיקסטייפ שאמור לדחוף את האיפי.
למרות שאנחנו שניים (וזה קורה לנו הרבה) יוצא שהרבה אנשים מעורבים בזה אם זה דרך הביטים של אמיר שכטר, אורי שוחט, גוואדה לופ, שירוטו, ומאור חי. והחלק היותר ווקאלי של הסקראצ'ים וההתארחיות עם נמש ופ'אנקי פיש. וכמובן קרוקד קיד, שעזר לנו לכל אורך השנה הזאת ואחראי
על העיצוב, בשלב זה.

הטראק האחרון במיקסטייפ הוא רמיקס של dj high ל-ללא כתובת, מפיק שבעבר דיברתם על מעורבות רבה שלו בEP שאתם עובדים עליו. איך נוצר הקשר הזה? עד כמה המעורבות שלו באמת רבה?
שאק: נוצר הקשר הזה דרך אלכס, חבר משותף (בדיוק כמו שנוצר הקשר ביני לבין מאור, כנראה ככה זה עובד).
עד כמה המעורבות שלו רבה? זה נתון לדיון, אני יכול להגיד שחפשנו ביטים טובים בזמנו לאיפי והוא סיפק את הסחורה.

האם הייתה נקודה מסוימת שבה הוא ממש צורף להרכב? או שמא הוא תמיד היה קולגה מאחורי הקלעים וזהו?
שאק: תמיד היה קולגה מאחורי הקלעים.

אני יודע שמאור מנגן בגיטרה לא רע בכלל, האם חשבתם פעם לשלב כלים חיים במוזיקה שלכם?
שאק: חשבנו לא פעם ולא פעמיים, אולי זה יקרה בפרוייקט הבא.

אתם כרגע הוצאתם מיקסטייפ, בשלבי סגירה של EP, וכבר ששים לעבוד על חומרים חדשים. אמביציה ראויה להערצה בסצינה תקועה שכזו. מה מניע אתכם?
שאק: הרבה אהבה לז'אנר הזה.

האם אי פעם חששתם בדרך, שהדרך שלכם קשה מדי לעיכול למאזין הממוצע? שאתם אולי צריכים לשלב גם דברים שהוכיחו את עצמם במבחן המציאות בארץ?
שאק: תמיד היו חששות כאלה, ותמיד יהיו. מבחן המציאות בארץ לא עונה (לפחות כרגע) על הקריטריונים שלי ואני לא הולך לענות עליו בכוח, אם דרכנו יפגשו ביום מן הימים אני אשמח, אבל בינתיים אנחנו נעשה את שלנו ונקווה (ביחד עם עשייה) לטוב.

ב"אינדו" אתם זורמים לצלילי גוודלופ מ-raw tapes, ומדברים על מריחואנה, אך מצהירים כי אינכם מעשנים. חשבתם על התרחיש הצפוי שיקראו לכם לא אותנטיים בגלל שאתם מדברים על דברים שאתה לא חווים? אתם בעד/נגד ליגליזציה של מריחואנה?
שאק: אם כבר הזכרת את אינדו, חשוב לי לציין שדברנו על הנושא הזה רק בגלל שהביט מסומפל משיר הודי (אינדו=סם הודי), מה הקשר? גם אני לא יודע, אתה צריך לשאול את שחק לפני חצי שנה.
בסה"כ אנחנו בעד שכל אחד יעשה מה שעושה לו טוב כל עוד זה לא פוגע באף אחד, אם עושה למישהו טוב לעשן ג'וינט או שניים כל עוד מדובר באמת בתחום הסמים הקלים שלא גומרים לאיבוד שליטה מלא אין לי בעיה עם זה.
אני אישית ממליץ לאמא שלי לקחת מרשם, היא חייבת להרגע לפעמים.

סגנון הכתיבה שלכם, נוטה לכיוון קליל מאוד והכל נראה כמשחק. האם אי פעם נראה מכם גם שירים רציניים יותר? מבוססי נושא/קונספט מסוים?
כי לפי השמות שזרקת מקודם, אתם מושפעים מתותחים כבדים כשזה מגיע לכתיבה במשחק הזה.
שאק: אני יכול להגיד לך על עצמי, אם תחפור טוב בטקסטים שלי תמצא לפחות שורה-שניים עם קצת יותר עומק.
באיפי יש לפחות שני שירים שהם יותר לכיוון ה"רציני",לגבי "נושא" זה עוד תחום שאנחנו חלשים בו (יותר אנשי הוורסים) אבל תמיד יש מה לשפר ואני מאמין שנעבוד על זה.

אנחנו בימים סוערים במדינה הזאת, וישנם אפילו אמסיז (כמו קוואמי דה לה פוקס) שנרתמים למאבק. איך אתם בפוליטיקה? האם זה משהו שנראה מתישהו בצורה מובהקת במוזיקה שלכם? או שמא אתם בראש של להשאיר פוליטיקה בצד?
שאק: אני מתעדכן בפוליטיקה מידיי פעם, אבל במדינה סוערת שזה כל עולמה, אני מעדיף להשאיר אזור אחד נקי מזה.

בהרכבים כמו בהרכבים, בתוך הדינמיקה של ההרכב יש המון אגו, ותמיד תבוא ביקורת כמו "X הכי טוב בהרכב" "Y יותר טוב מX". האם אי פעם קיבלתם ביקורות מהסוג הזה? אם כן, איך התמודדתם עם זה, ברמה האישית?
שאק: עוד לא קבלנו ביקורות מהסוג הזה.

במיקסטייפ יש כמות לא קטנה של ביטים של שירוטו, הלוא הוא תום רותם, הבן של סגול59. איך היה לעבוד איתו?
שאק: טומי הוא אחד מהמפיקים שיותר התחברנו אליו, ברמה האישית וברמה המוסיקאלית.
אנחנו פחות או יותר באותו תווך גיל, ומושפעים (שוב, פחות או יותר) מאותם מהקורות.

מה אתה יכול לספר על הEP שבא אחרי?
שאק: שלעומת המיקסטייפ, הוא נשמע הרבה יותר מקצועי גם מבחינת הסאונד וגם מבחינת התוכן של השירים.

אז יש למה לצפות אתה אומר?
שאק: תמיד.

aight, היה נחמד סה"כ. שמח על ההזדמנות לראיין ולהיות חלק מה"מאחורי הקלעים". לסיום מה היית רוצה לאחל לעצמכם עד אוגוסט 2012?
שאק: לפחות עוד אלבום מלא בחוץ, הרבה שיתופי פעולה, והתאקלמות מהירה בצה"ל.

*END OF TRANSMISSION*

"פינת יצירה" יוצא ממש בקרוב, ויכלול בין השאר, טראק אחד שאני הפקתי. תענוג. וממה שיצא לי לשמוע מהEP הזה, אתם תופתעו לטובה מכמה שהיפ-הופ תוצרת בית וישראלי יכול להישמע מגניב, צעיר, וטוב.

2 תגובות:

F.A.T AKA FATPimP אמר/ה...

Like

Sagie אמר/ה...

פעם ראשונה שיוצא לי חומרים שלכם, ונהנתי לאללה..
רוב הטראקים ממש זורמים לי ובמיוחד ''רמקולים''
כמו שאמרתי גם ליגאל.. מחכה לאי פי, נשמע מבטיח.

חוץ מזה..
בהצלחה בגיוס.. מאחיכם הכבאי.
Peace.

הוסף רשומת תגובה