23 בספטמבר 2008

[טור אישי] טופ 5 אלבומים של tomer.

תומר ציין בזמנו שלדירוג המספרי אין כל משמעות.. אז שימו על זה זין, וכן תייחסו למספרים.

Black Star - Black Star .1.

אחד האלבומים שאני מסוגל להכניס לרשימה הזאת בלי לחשוב פעמיים. השנה 1998, ברוקלין, ניו יורק, בלאקסטאר(טאליב קוואלי ו-מוס דף) מוציאים את אחד האלבומים היותר טובים שידע הז'אנר. טאליב קוואלי ומוס דף רעבים מתמיד באלבום הזה, מכל בחינה, אם זה בתוכן, אם זה בskill של כל אחד מהם, פשוט שורפים ת'מיקרופון בכל טראק וטראק. B Boys Will B Boys אחד הטראקים ה-שורפים של האלבום, ובכללי בז'אנר. טאליב קוואלי ומוס דף באמת בין האמסיז הכי מוערכים אצלי. בעיקר קוואלי שאצלי הוא האמסי הכי טוב בכל הזמנים, באמת קשה שלא לא לאהוב אותם. על ההפקות ישב רוב הזמן היי-טק, שגם לו היה חלק מאוד גדול באלבום הזה. באלבום אפשר למצוא את ההפקות היותר טובות של היי-טק. המתארח העיקרי של האלבום הוא common, עם הטראק Respiration. יכול להיות שבפעם הראשונה,או השנייה שתשמעו ת'אלבום - לא תתחברו, גם אצלי היה אותו סיפור. אבל יום אחד תשימו ת'אלבום בטארקליסטינג ו-וואלה תבינו שזה אחד ה-אלבומים של הז'אנר, איך שלא ייצא כמעט בטוח שתאהבו ת'אלבום. סיפור נחמד שיש לי על האלבום הזה. בלאקסטאר ידוע כאחד האלבומים שאני הכי אוהב, ומי שמכיר אותי טוב יודע את זה. קיצר לכבוד היומולדת חבר הזמין לי ת'אלבום מארצות הברית - באמת היה מפתיע ויפה. אור קבל תודה.

A Tribe Called Quest - The Low End Theory.2.

עוד אלבום שאני יכול להכניס לרשימה בלי להתלבט. השנה 1991, ניו-יורק, טרייב קולד קוואסט מוציאים את אחד האלבומים הכי טובים בכל הזמנים. אז מי באמת מרכיב את טרייב קולד קוואסט? טיפ ופיאף על המיק ומוחמד על ההפקות. נתחיל על ההפקות: אלי שאיד מוחמד,המפיק של ההרכב, מביא הפקות נהדרות בכל טראק וטראק. סימפולים מעולים, באמת נותן סאונד נהדר לאלבום, שקשה לא להנות ממנו. האמסיז: קיו טיפ ופיאף דוג - אחד האמסיז היותר מוערכים אצלי. לכל אחד מהם יש תוכן ענק, לכל אחד יש ת'פאנצים שלו, ת'ריגושים שלו, ת'בדיחות שלו. הרבה פעמים תמצאו אותם מדברים על אהבה, ואם תאהבו אותם ותחפשו עוד אלבומים של ההרכב תגלו שהם הוציאו אלבום שמדבר רק על אהבה (the love movement). לא שהם מדברים רק על אהבה, תמצאו אותם מדברים על הרבה נושאים מעניינים, הרבה פאנצ'ים. בקיצור מהתוכן לא תוכלו להשתעמם. הskill שלהם: לקיוטיפ ולפיאף דוג יש זרימה מעולה, מי זורם יותר טוב? אפשר להתווכח על זה. אבל כל פעם האחד מבריק יותר מהשני, ככה שלדעתי המצב מאוזן. כל אחד מהם מגיש בצורה מעניינת, אבל לדעתי על זה אין וויכוח, טיפ מגיש בצורה הרבה יותר מעניינת מפיאף ברוב המקרים. לסיכום, אלבום ענק, הנאה מובטחת.

3.Reflection Eternal - Train Of Thought.

עוד אלבום תוצרת טאליב קוואלי, הפעם הבנאדם השני שמשלים את ההרכב הוא היי-טק, שלא היה חלק מבלאקסטאר, אבל לקח חלק נכבד מאוד בהפקות. האלבום השני של קוואלי, אלבום אחד לפני האלבום סולו הראשון שלו. קוואלי עדיין מאוד רעב באלבום הזה, אם זה בskill שלו ואם זה בתוכן שלו. היי-טק לא רק מספק ת'סחורה, הרבה יותר מזה. היי-טק שוב מביא הפקות נהדרות בכל טראק וטראק. קוואלי מדבר ברוב השירים על נושאים רציניים. אם זה בשיר too late, אם זה בשיר memories live, ואם זה בשיר africa dream. כמו בכל אלבום, גם כאן יש שיר אהבה (love language) - אחד השירים היותר טובים שקוואלי יצר. אם אתם מחפשים סאונד רענן ויותר "חדיש" מהסאונד של בלאקסטר - כנראה שתאהבו יותר ת'אלבום הזה. אפשר להתחבר לאלבום הזה ביותר קלות, וגם כאן אני כמעט בטוח שלא תתאכזבו.

4.Common - Like Water for Chocolate.

הגענו לליריקן הגאון. קומון,האמסי הכי טוב אצלי בכל הזמנים אחרי טאליב קוואלי. קומון ידוע כאמסי שמגיש בצורה משעממת, לא משנה על איזה נושא הוא ידבר - הוא ישאר עם אותו טון, אני מסכים עם זה אבל יש בקומון הרבה מאוד יתרונות. אם זה הכריזמה שלו - בכל שיר ושיר הוא סוחף את המאזינים. אם זאת הליריקה שלו(מה לא נאמר עליה), ואם זה ההפקות הנהדרות שהוא לא מתפשר עליהן באף שיר. אלבום עם סאונד נהדר. לרוב ההפקות אחראי ה-מפיק דילה, ולטראק the 6th sense אחראי המפיק הטוב ביותר בכל הזמנים לדעתי, פרימו. באורחים אפשר למצוא את מוס דף, ג'יל סקוט, סלאם ויליג', ועוד. אני אהבתי.

The Pharcyde - Labcabincalifornia.5.

אלבום ענק, שאני בטוח שהרבה חושבים שהוא לא מתאים לטופ5, ואיזה אלבום של ג'יזי או נאז צריכים להחליף אותו. אבל וואלה, החברה האלה לדעתי יותר ראויים ליותר פה מאשר נאז או ג'יזי - עם כל הכבוד שיש לי לנאז וג'יזי. חברי ההרכב : Imani ,Slimkid3 ,Bootie Brown Fatlip ,DJ Mark Luv(היה המפיק הראשון של ההרכב..ועזב בשלב מסויים). לכל אחד מחברי ההרכב יש תוכן מעניין, כריזמה אדירה - בכל שיר ושיר האמסי יסחוף אותכם, skill נהדר שמתבטא בזרימה הטובה של כל אחד מחברי ההרכב. אישית אני ממש מתחבר להפקות - הפקות שפוגעות בול בטעם שלי. השיר שאני הכי יזכור מהאלבום הוא Runnin'. לפני התוכן של השיר, שאני ירחיב עליו בהמשך - השיר הופק ע"י ה-מפיק דילה. אבל אני חושב שחוץ מההפקה הנהדרת, בולטת כאן הליריקה, שהיא אחת הסיבות לכך שאני יזכור ת'שיר הזה כל החיים. התוכן של השיר יכול להדהד לכם בראש במצבים מסוימים. בעצם השיר אומר שאסור לכם לברוח מהבעיות שלכם, אתם צריכים לעמוד מול הבעיות שלכם ולהתמודד איתן. מומלץ לשמוע ת'אלבום, לא תצטערו.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה