8 ביולי 2011

[המלצה] Eyedea.

r.i.p. michael "eyedea" larsen 1981-2010.


איידיאה נולד כמייקל לארסן ב-1981, וכבר בגיל 18 ניצח בבאטלים רבים ביניהם "בלייז באטל" ו-"סקריבל ג'אם" ששודרו בטלוויזיה. בשנת 99', חבר איידיאה לדי ג'יי אבילטיס, וביחד הקימו את ההרכב eyedea & abilities. עכשיו לרוב, הדעה שלי על באטל אמסיז, היא כזאת שוואלה.. הם יורקים אש בבאטלס, אבל שמגיע רגע האמת.. הם מתקשים להוציא אלבום טוב, אם בכלל. איידיאה ואביליטיס החלו להופיע עם אטומספיר, מה שלימים יצר את החיבור של הצמד עם הלייבל Rhymesayers. ב-2001 האלבום הראשון של הצמד, First Born, שוחרר - לא ידוע לי לגבי הביקורות שקיבל, אבל האלבום לדעתי ממש ממש טוב. סאונד מחוספס, סקרצ'ים מעולם אחר, ואיידיאה נשמע כל כך רעב להראות לאנשים שהוא לא רק באטל אמסי. הטראק Big Shots קנה אותי ישר - פלואו מהסרטים, עם ביט כל כך פשוט וקולע. אני לא ארחיב על האלבום, שווה שמיעה.
You need Flash player 8+ and JavaScript enabled to view this video.


ב-2002, איידיאה הוציא את האלבום, The Many Faces Of Oliver Hart, דרך השם Oliver Hart, שאותי קצת איכזב, אבל אין ספק שיש בו כמה ג'מס. כמו: Bottle Dreams, שמספר על ילדה שאביה הכה אותה, ולמרות כל הרמזים, ובקבוקים עם פתק בתוכם, שזרקה לנהר, אתם בטח יכולים לנחש את הסוף של השיר - צימרר אותי בפעם הראשונה ששמעתי.
You need Flash player 8+ and JavaScript enabled to view this video.


ב-2004, הצמד הוציא עוד אלבום מעולה - E&A. היפ-הופ בתפארתו, די ג'יי ואמסי נותנים הכל - אלבום שמאוד דיבר אליי.
You need Flash player 8+ and JavaScript enabled to view this video.


וב-2009, אלבומם האחרון של הצמד, By The Throat, שהלך לכיוון ה-Emo, Rock, Punk היפ-הופ - יותר גטרות, דיסטורשיין, ותופים חזקים. האלבום החלש ביותר של החבר'ה האלה לפי דעתי, אבל גם בו יש כמה טראקים טובים (smile, hay fever, וכו').


לאיידיאה יש עוד כמה פרוייקטים מעניינים, תחת שמות כאלה ואחרים, שלא הרחבתי פה. אשמח לשתף אם מישהו ירצה בכך. ומה קרה שנזכרתי בכל זה עכשיו? אני עוקב אחרי איידיאה לא מעט זמן, ולבחור יש חומרים פשוט מעולים. התכוונתי לפרסם את זה לפני כחודש אבל הייתי די עסוק עם הצבא, וסידורים בבית. כשהגעתי הביתה השבוע, ועשיתי את סבב האתרים שאני תמיד עושה. ראיתי שאיידיאה נפטר ביום ראשון ה17 באוקטובר. אמא שלו מצאה אותו ללא רוח חיים, וסיבת המוות עדיין לא ידועה (*היום כבר ידוע שהוא מת בשנתו מסמים/תרופות שלקח). החלטתי שאני חייב לסיים את זה, והנה זה פה. שנה מאוד שחורה להיפ הופ - קודם נוג'בס, אחרי זה גורו, ועכשיו איידיאה.

"To be an angel, you gotta earn your wings
To control your own, you gotta burn your strings
To hit blackjack, you gotta turn a king
But to live forever, all you gotta do is learn to sing"
Eyedea & Abilities - Music Music
R.I.P.

2 תגובות:

אלכס אמר/ה...

בהתחלה הופתעתי שהבלרוסי כתב על השיט הזה...
אז כשראיתי את הקרדיט הכל חזר למקומו.

וכן איידיאה יש לו שיט טוב...

Crooked Kid אמר/ה...

חחחחחחחחחחחחחחח בהתחלה הופתעתי שאלכס מחובר למכשיר חשמלי.
אבל אז הבנתי, שהוא בטח אצל מישו, כי אצלו הרי אין כלום, כי הוא טכנופוב.

=]

הוסף רשומת תגובה